Min eSIM-profil från Ubigi är installerad och aktiv på min iPhone/iPad, nätverket visas men jag har inte tillgång till internet. Vad ska jag göra?
Viktigt: När du har flera SIM-kort/eSIM-kort (”abonnemang”) på din iPhone/iPad går det inte att aktivera mobildata på två abonnemang samtidigt. Du kan bara aktivera det på ett av dem.
Du måste kontrollera att mobildata är aktiverat för Ubigi-eSIM-profilen för att du ska kunna ansluta till internet. Gör så här: Gå till:
– Inställningar:
– Välj sedan Mobildata:
– Välj sedan Mobildata igen:
– Ange slutligen Mobildata och välj ”sekundär”:
Din iPhone/iPad kommer nu att använda mobildataanslutningen från din Ubigi eSIM-profil och du kommer att kunna ansluta till internet med den.